بازاریابی محتوای متنی، یک مفهوم بازاریابی جدید و هیجان‌انگیز است که به یک ضرورت اساسی برای هر کسب‌وکار در هر صنعتی تبدیل‌شده است. اگر از خود می‌پرسید آیا بازاریابی محتوای متنی برای کسب‌وکار من مهم است؟ پاسخ کاملاً بله است.

 اهمیت بازاریابی محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال به توانایی آن در افزایش حجم ترافیک باکیفیت به سمت وب‌سایت شما مربوط می‌شود. محتوا پادشاهی است در ایجاد آگاهی و تولید سرنخ‌های باکیفیت که سبب فروش فزاینده و پایدار کسب‌وکار شما می‌شود.

هرچقدر کیفیت محتوای متنی شما بالاتر باشد احتمال تعامل مخاطب با کسب‌وکار شما بیشتر می‌شود؛ هرچقدر مخاطب را بیشتر با کسب‌وکار خود درگیر کنید، وی زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف می‌کند؛ درنتیجه احتمال بیشتری دارد که به برند شما اعتماد کند و درنهایت به یک مشتری بالقوه و خریدار محصول و خدمات شما تبدیل شود.

اهمیت بازاریابی محتوای متنی
بازاریابی محتوا، تبلیغات هوشمند

بازاریابی محتوا چیست؟

بگذارید این‌گونه تعریف کنیم؛ بازاریابی سنتی، ازجمله تبلیغات، این است که به دنیا بگویید در کاری که انجام می‌دهید فوق‌العاده هستید. در مقابل بازاریابی محتوا به این معناست که به دنیا نشان دهید که در آن کار فوق‌العاده هستید درواقع شما در بازاریابی محتوا با ایجاد محتوای عالی، اعتماد مخاطب را جلب می‌کنید و به او اطمینان می­دهید که در کار خود تخصص دارید.

درخواست کسب‌وکارها از مشتریان با بیانیه‌های تهاجمی دعوت به اقدام (الآن خرید کن!) روشی قدیمی است و دیگر جواب نمی‌دهد. امروزه ارزش‌های مصرف‌کننده تغییر کرده است؛ بنابراین شما نیاز دارید با روش‌های جدید و مدرن به معرفی خدمات و محصول خود بپردازید. در دنیای بازاریابی دیجیتال امروزی، ما محتوا را بهینه می‌کنیم تا مشتری ایده‌آل ما بتواند آن را پیدا کند. درواقع اهمیت بازاریابی محتوای متنی آنجا بروز می‌کند که محتوای ما به‌عنوان ابزاری برای یاری رساندن به مخاطب شناخته می‌شود. در این روش شما قبل از درخواست هر چیزی از مشتری ارزشی افزوده را برای وی فراهم می‌کنید. این استراتژی در قلب بازاریابی محتوا قرار دارد.

تولید محتوا، اولین قدم برای جذب مشتری
تولید محتوا، اولین قدم برای جذب مشتری

چرا بازاریابی محتوا برای کسب‌وکار شما مهم است؟

بازاریابی محتوا درواقع راهی برای کسب شهرت آنلاین است. شما با تولید محتوا به بینندگان سایت خود طیف وسیعی از اطلاعات به شکل‌های متنی، ویدئویی، اینفوگرافیک و پست‌های رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌کنید. شما با ارائه این ارزش‌ها نه‌تنها مخاطب را مشتاق به شناخت کسب‌وکار خود می‌نمایید، بلکه سبب جلب اعتماد وی به برند خود می‌شوید. در ادامه اهمیت بازاریابی محتوای متنی را از زوایای مختلف مرور می‌کنیم.

1.تولید محتوا قلب استراتژی دیجیتال مارکتینگ

اهمیت بازاریابی محتوای متنی این است که تمام عناصر استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را به هم متصل می‌کند. محتوایی که شما ایجاد می‌کنید می‌تواند برای وبلاگ شما، بازاریابی ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات کلیکی استفاده شود.

به‌عنوان‌مثال فرض کنید می‌خواهید یک کمپین تبلیغات کلیکی اجرا کنید تا ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت نمایید. هنگامی‌که بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما می‌رسند به محتواهایی نیاز دارند که آن‌ها را در آنجا شما نگه دارد و دوباره و دوباره به وبسایت شما بازگرداند. درواقع کیفیت تجربه مشتری از این بازدید است که تعیین می‌کند آیا آن‌ها پیشنهادات شما در وب‌سایت­تان را می­ پذیرند؟‌

2. تولید محتوای متنی مستمر، بازگشت سرمایه

بازاریابی محتوا نه‌تنها از روش­های بازاریابی سنتی پیشی گرفته است، بلکه بازدیدکنندگان و سرنخ‌های بیشتری را به وب‌سایت شما جذب می‌کند. تولید مداوم محتوا باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شود و درنتیجه سرنخ‌های با کیفیت بالاتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. اهمیت بازاریابی محتوای متنی در ایجاد یک مسیر سفر مؤثر برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شماست که به خریداران شما تبدیل شوند. با اطلاعات ارزشمندی که در هر مرحله از چرخه خرید به بازدیدکنندگان وب­سایت خود ارائه می‌دهید، ابتدا آن را به سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه تبدیل می‌کنید و در ادامه با یک جریان ثابت از محتوای تولیدی، مشتریان بالقوه به خریداران محصولات و خدمات شما تبدیل می‌شوند.

 برخی از آمارها نشان می‌دهند که بازاریابی محتوا بیش از سه برابر بیشتر از روش‌های سنتی تبلیغات سرنخ ایجاد می‌کند و هزینه آن ۲ درصد کمتر است. همچنین تحقیقات می­گویند که از هر ۱۰ کاربر سایت ۶ نفر پس از مطالعه محتوای مفید و مرتبط در مورد یک محصول انگیزه می‌گیرند که آن را بررسی کنند. آمار دیگری نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که به طور منظم وبلاگ خود را به‌روز می‌کنند، ۵۵ درصد بیشتر از باقی شرکت‌ها بازدیدکننده در وب‌سایت خود تولید می‌نمایند.

3. تولید محتوای عالی، بهینه‌سازی بهتر موتور جستجو

موتورهای جستجو مثل گوگل محتوای وب‌سایت شما را با خزنده‌های خود بررسی می­نمایند تا مشخص کنند چه کاربرانی را باید به سایت شما بیاورند. هرچه محتوا قوی‌تر باشد، موتورهای جستجو ایده‌ی روشن‌تری در مورد هدف کسب‌وکار شما خواهند داشت.

 SEO یا همان بهینه‌سازی صفحات وب برای عملکرد بهتر با رتبه‌بندی موتورهای جستجو، یک دلیل فنی‌تر برای ایجاد محتوای عالی است. افراد مختلف از جمله خریداران محصولات و خدمات شما آنلاین می‌شوند و از قدرت گوگل و موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ سؤالات خود استفاده می‌کنند. کاربران اینترنت با استفاده از رشته کلمات کلیدی و جستجوی آن‌ها در گوگل به وب‌سایت شما می‌رسند. کسب‌وکارهایی که توانایی تبدیل‌شدن به ۱۰ لینک اول جست‌وجوی گوگل را دارند، برندگان بزرگ جستجوی ارگانیک هستند؛ بنابراین یکی از بهترین راه‌حل‌هایی که می‌توانید برای وب‌سایت خود ترافیک ارگانیک ایجاد کنید، تولید محتوای متنی عالی است.

تولید محتوای عالی، ابزار موثر بر سئو سایت
تولید محتوای عالی، ابزار موثر بر سئو سایت

۴. بازاریابی محتوا مقرون‌به‌صرفه است

 یک مطالعه توسط DemandMetric نشان داده ‌است که بازاریابی محتوا در حدود ۶۲ درصد کمتر از روش‌های بازاریابی سنتی هزینه دارد؛ اما سه‌برابر بیشتر سرنخ ایجاد می‌کند. این‌موضوع توجه هر کسب‌وکار کوچکی را که می‌خواهد رشدی پایدار داشته باشد به اهمیت بازاریابی محتوای متنی جلب می‌کند.

 بازاریابی محتوا نسبت‌به بسیاری از انواع بازاریابی سنتی هزینه کمتری دارد و مؤثرتر است. باید بدانید که بازاریابی محتوا زمان‌بر است و ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج تلاش‌های خود را مشاهده کنید. این‌موضوع به‌خصوص در مورد SEO صادق است. اما وقتی نوبت به تولید محتوای باکیفیت می‌رسد راه برای شما بازتر نی­باشد. شما با استخدام یک آژانس تولید محتوا می‌توانید در زمان خود به‌شدت صرفه‌جویی کنید.

5. خریداران امروزی تشنه محتوا هستند، آن را به آن‌ها بدهید.

بسیاری از مطالعات اهمیت بازاریابی محتوای متنی را برای رشد کسب‌وکارها، به ویژه مشاغل کوچک، نشان می‌دهند. کاربران اینترنت و فضای مجازی همواره به دنبال محتوای ارزشمند هستند. سرنخ‌ها و مشتریان شما، ۲۰ درصد از زمان خود را در فضای آنلاین صرف خواندن محتواهای گوناگون می‌کنند. درواقع مردم در دنیای مدرن امروزی مصرف‌کنندگان محتوا هستند.

6. تولید محتوا برابر است با ایجاد اعتماد برای بازدیدکنندگان وب‌سایت

محتوای عالی ابزاری قدرتمند در ایجاد اعتماد به‌عنوان یک تجارت است. کاربران، محتوای شما را می‌خوانند و از طریق آن درک درستی از کسب‌وکار شما، ارزش‌های­تان به‌عنوان یک شرکت و برند شما به دست می‌آورند. اهمیت بازاریابی محتوای متنی در این است که تجارت شما را در طول زمان مشهور می‌کند.

محتوای حرفه ای اعتماد مخاطب شما را جلب می کند
محتوای حرفه ای اعتماد مخاطب شما را جلب می کند

7. محتوای عالی، راهی برای تقویت روابط شما با مشتری

 یکی دیگر از دلایل قانع‌کننده اهمیت بازاریابی محتوای متنی، ایجاد و تقویت روابط با مشتریان فعلی است. یک استراتژی محتوای خوب بخشی جدایی‌ناپذیر از تقویت رابطه شما با مشتریان فعلی­تان می­باشد. همان‌طور که تحقیقات می‌گویند پیداکردن یک مشتری جدید در مقایسه با پرورش وفاداری یک مشتری فعلی ۱۶ برابر گران‌تر است. علاوه‌برآن هر مشتری جدیدی که در سال سوم تأسیس کسب‌وکار خود بخواهید جذب کنید در مقایسه با سال اول ۶۷ درصد بیشتر برای تجارت شما هزینه دارد. ازاین‌رو شما می‌توانید با تولید محتوای عالی به‌صورت مستمر، همیشه برای مشتریان خود جذاب بوده و وفاداری آن‌ها را افزایش دهید.

8. تولید محتوای عالی، متمایز شدن از رقبا

در دنیای پرشتاب امروزی آن برندی موفق‌تر است که در بین مردم متمایزتر باشد؛ بازاریابی محتوا ابزاری عالی برای این منظور است. بازاریابی محتوا می‌تواند راهی بسیار مؤثر برای کسب‌وکارهای کوچک باشد تا خود را در صنعت یا بازارشان متمایز کند. همیشه با تولید محتوای منحصربه‌فرد می‌توانید نشان دهید که چه چیزی شرکت شما را خاص می‌کند.

کلام آخر

بازاریابی محتوای متنی در ابتدای شروع یک کسب­ و­کار، امری خسته­ کننده، زمان­بر و غیراقتصادی به نظر می­آید؛ اما با سوار شدن بر موج جذب مخاطب هدف از طریق تولید محتوای ارزشمند، روش­ های دیگر بازاریابی در چشم شما کم­رنگ می­شود.

به قول بازاریاب بزرگ ست گادین؛ “بازاریابی محتوا تنها روش بازاریابی است که باقی می ماند!”

چنانچه به تازگی برند خود را ساخته اید، می توانید با پر کردن فرم زیر درخواست محتوای هدیه از استارت آپ رز داشته باشید!

درخواست محتوای هدیه

Max. file size: 64 MB.